سازمان ملل به تشکیل کمیته تحقیق درباره کشتار غزه رای داد

شورای حقوق بشر سازمان ملل به تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای بررسی اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه و نقض حقوق فلسطینی‌ها در این منطقه رای داد.
به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، شورای حقوق بشر سازمان ملل با 29 رای موافق، 14 رای ممتنع و رای مخالف دو کشور یعنی آمریکا و استرالیا به تشکیل کمیته‌ای حقیقت‌یاب برای بررسی نقض حقوق فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی رای داد.
ابراهیم خریشه، نماینده فلسطین در این شورا گفت: هیچ یک از تظاهرکنندگان فلسطینی در تظاهرات روز "نکبه" از هیچ سلاح گرم و کشنده‌ای استفاده نکرده‌اند.
زید بن رعد الحسین، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل تاکید کرد: باید اشغالگری پایان یافته و تحقیقاتی بین‌المللی، مستقل و بی‌طرف درمورد حوادث اخیر نوار غزه آغاز شود.


بن رعد با اشاره به لزوم بررسی اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و محاکمه عاملان این خشونت‌ها گفت: از زمان آغاز اعتراضات در 10فروردین، 87 فلسطینی به ضرب گلوله سربازان اسرائیلی به شهادت رسیدند که 12 تن از آنها کودک بودند. همچنین بیش از 12 هزار فلسطینی دیگر در این درگیری‌ها زخمی شدند. آنچه رخ داده نقض حقوق بشر و توافقنامه ژنو 4 محسوب می‌شود.
این مسئول سازمان ملل افزود: حوادث جاری در نوار غزه از سال 1393 تاکنون خونین‌ترین درگیری‌ها و تحولات بوده و فلسطینی‌ها هیچگونه سلاحی به همراه نداشته و هیچ خطری را برای سربازان اسرائیلی ندارند.
پس از صدور این بیانیه وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد: اسرائیل به طور کلی تصمیم شورای حقوق بشر را که بار دیگر ثابت کرد "یک نهاد ضد اسرائیلی" است رد می‌کند.
در ادامه این بیانیه ادعا شده شورای حقوق بشر نهادی است که "نفاق و دورویی" بر آن حاکم است و نتایج کمیته حقیقت‌یاب نیز از پیش مشخص است.
ازسوی دیگر جنبش حماس در بیانیه‌ای ضمن استقبال از این تصمیم شورای حقوق بشر برای تشکیل کمیته حقیقت‌یاب در نوار غزه از جامعه بین‌الملل و دادگاه کیفری بین‌المللی خواست اسرائیل را بابت جرایم و نقض حقوق فلسطینی‌ها مورد محاکمه قرار دهد و بار دیگر از مردم مظلوم فلسطین حمایت کند.
سایر اخبار این روزنامه
بیمه «هرمس» به همکاری با ایران ادامه خواهد داد کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا:‌ برای حفظ صادرات نفت ایران تضمین می‌دهیم کشورهای اسلامی در بیانیه نشست اسلامبول ؛ کمیته بررسی جنایات صهیونیست‌ها تشکیل شود سازمان ملل به تشکیل کمیته تحقیق درباره کشتار غزه رای داد داعش به کمک نظامیان آمریکایی از رود فرات در سوریه عبور کرد نمونه بارز یک روحانی مردمی فرصتی برای افشای رژیم‌های دست نشانده دکتر روحانی در دیدار رئیس‌جمهور ترکیه: گسترش مناسبات ایران و ترکیه به نفع دوملت و تقویت ثبات و امنیت در منطقه است انتقاد شدید معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد از معاون شهردار تهران افتتاح و آغاز عملیات ساخت 4 مدرسه بنیاد برکت در گرمسار پیام تبریک معاون اول رئیس جمهور به نخست‌وزیر مجارستان رئیس جمهور 2 قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد ثبت‌نام عتبات عالیات آغاز شد کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا:‌ برای حفظ صادرات نفت ایران تضمین می‌دهیم کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا:‌ برای حفظ صادرات نفت ایران تضمین می‌دهیم کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا:‌ برای حفظ صادرات نفت ایران تضمین می‌دهیم کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا:‌ برای حفظ صادرات نفت ایران تضمین می‌دهیم کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا:‌ برای حفظ صادرات نفت ایران تضمین می‌دهیم